Mezinárodní podnikání

Anotace

Cílem studijního modulu Mezinárodní podnikání je poskytnout posluchačům základní znalosti o problematice internacionalizace podnikatelských aktivit a jejich managementu. Pozornost je nejprve věnována vývoji globální ekonomiky, vlivu státu na mezinárodní podnikání a právnímu rámci mezinárodního podnikání. Diskutovány jsou také otázky mezinárodních aspektů zdanění podniků. Stěžejní část kurzu se pak zabývá internacionalizací produktu či pracovní síly a faktorům ovlivňujícím konkurenceschopnost podniku na světových trzích.

Osnova

  • Globalizace světové ekonomiky
  • Právní rámec podnikání v EU a mimo ni
  • Vliv státu na mezinárodní podnikání
  • Instituce na podporu mezinárodního podnikání
  • Daňové aspekty mezinárodního podnikání
  • Internacionalizace podnikatelských aktivit
  • Konkurenceschopnost podniku
  • Management internacionalizace podniku

Literatura

  • GRMELOVÁ, Nicole. Vybrané kapitoly z Evropského obchodního práva. Praha: Oeconomica, nakladatelství VŠE, 2015. ISBN 978-80-245-2118-3.
  • ONDŘEJ, Jan. Mezinárodní právo veřejné, soukromé, obchodní. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2014. ISBN 978-80-7380-506-7.
  • PAVLÁK, Miroslav. Internacionalizace malého [a] středního podnikání. Plzeň: Západočeská univerzita, 2014. ISBN 978-80-261-0401-8.
  • POTUŽÁKOVÁ, Zuzana et al. Podnik v mezinárodním prostředí. Liberec: Technická univerzita, 2016. ISBN 978-80-7494-311-9.
  • ZAPLETALOVÁ, Šárka. Podnikání malých a středních podniků na mezinárodních trzích. Praha: Ekopress, 2015. ISBN 978-80-87865-16-3.